TĚLOCVIČNA

Co jsou to gymbaly?

Velké míče, které Vám umožní jednak relaxovat, ale hlavně posílit a stabilizovat Vaše tělo „Core“

Co přináší cvičení?

* V první řadě děláme něco pro své zdraví
* Nenásilnou formou zlepšujeme stabilitu i mobilitu celého těla
* Sezení a relaxace na míči podporuje správné držení těla
* Labilní plocha míče umožňuje trénování aktivního dynamického sedu, který odstraňuje strnulé držení těla, které vzniká hlavně při sedavém zaměstnání.
* Balanční sed stabilizuje páteř a posiluje svalstvo kolem páteře, které se v běžném životě příliš neaktivuje.
* Cvičení v různých polohách na míči slouží k posilování zad, břicha a pánve, při kterém zároveň podporuje její správný sklon.
* Ochablé svalstvo je třeba nejdříve aktivovat a pak postupně posilovat
* Cílem našeho cvičení je zlepšení kondice a odstranění bolesti zad.

Kdo může cvičit?

* Každý, kdo chce pro sebe něco udělat.
* Cvičení je vhodné pro všechny věkové kategorie muže i ženy.
* Přijďte si k nám zacvičit, aby vás vaše záda nebolela.

Co s sebou?

* Cokoli pohodlného na cvičení, co saje pot.
* Ručník, pití, ponožky – ideálně protiskluzové.
* Chuť si zacvičit!

Těší se na vás Eva Holoubková 🙂

Osteoporóza je onemocnění kosterní soustavy.
Dochází při něm k celkovému úbytku kostní hmoty tak, že kostra není schopna vyhovět požadavkům zátěže,
které jsou na ně vyvíjeny při běžných činnostech.

Proč cvičit?

Cvičení a pohyb kosti zpevňují a významně podporují novou tvorbu kostní hmoty.
Pohybová aktivita navíc snižuje riziko pádů tím, že posiluje svaly a zlepšuje koordinaci.

Jak cvičíme?

Účelem našeho cvičení je minimalizace svalových disbalancí a udržení dostatečné svalové hmoty.
Při cíleném posilování, které zabraňuje úbytku svalové hmoty, využíváme vlastní váhu těla nebo mírnou zátěž.
Do cvičebního programu zařazujeme balanční cviky, zpočátku s větší a později s menší oporou.
Dostatečně vytrénovaný hluboký stabilizační systém kolem páteře může pomoci odpružit na sebe naléhající obratle
s meziobratlovými destičkami,
a tím snížit bolestivost páteře.

Ve cvičení využíváme gymball, overbal, malé a lehké činky, gumy, copy, balanční podložky a cvičíme s využitím vlastní váhy těla.
Cviky provádíme pomalu a v malých sériích (4-8x opakování), tahem, kontrolovaně a snažíme se je sladit s dýcháním.
Dbáme na správnou techniku cviku s dobrým držením těla (hodiny jsou po skupinách max 10 lidí, aby instruktor mohl hlídat provedení cviků).
Cvičení končíme strečinkem a pak důležitou částí – relaxací.
Většinu cviků si můžete zacvičit i doma.

Těší se na Vás Eva Holoubková 🙂

Systém „Zdravá záda“ je pomalé soustředěné cvičení se zapojením prohloubeného dechu pro postupné odstraňování problémů s bolestmi zad a kloubů.

Cvičení se zaměřuje na posílení hlubokých posturálních svalů obklopujících páteř, jejichž harmonický stav je důležitou prevencí a zmírnění bolesti zad.

Provádí se bez pomůcek, ale i s malými míčky (over ball) nebo s velkými míči (fit ball).
Krátké sestavičky lze pro dosažení lepšího účinku procvičovat v denním režimu.

Těší se na Vás Hanka Picková

Aneb Seniorky 65´plus. Cvičení je pro zralé ženy změřené na protažení celého těla.
Cvičíme v malé tělocvičně na Domě sportu.
Tělocvična je pro 10 cvičenců, tím se stává cvičení dostatečně intimní a soukromé.

Co přináší cvičení?

Cvičení je zaměřené tak, aby nás klouby nebolely, a především na radost z pohybu a setkávání.
Účelem je protáhnout všechny klouby a posílit správné držení těla.
Všechna cvičení děláme na velkých míčích a s balančními pomůckami.

Kdo může cvičit?

Všichni, kteří chtějí dbát o zdravé a hlavně nebolavé klouby.
Cvičení je možné i 2x týdně. 
Je rozděleno na začínající cvičenky – 8.45 hodin a pokročilejší v 10.00 hodin.
Probíhá v úterý a ve čtvrtek ve stejných časech.

Co s sebou?

* cokoli pohodlného na cvičení, co saje pot
* ručník, pití a ponožky – ideálně protiskluzové
* chuť si zacvičit!

Těší se na vás instruktorka: Eva Jalovecká

Cvičíme pravidelně každé úterý od 15.45 do 16.45 hodin.
Cvičení je vhodné pro seniorky od 55 let plus +++.
Je zaměřené na zlepšení fyzického a psychického zdraví seniorů všech věkových kategorií.

Zaměřujeme se na:
   –   rozvoj a posilování funkci organismu a mobility
   –   kompenzování oslabeného a zkráceného svalstva
   –   zlepšení pohyblivosti a celkové funkčnosti kloubů
   –   zlepšení koordinace
   –   celkové aktivaci organismu

Cvičíme při reprodukované hudbě bez i s náčiním (overbaly, gymbaly, copy, …)
V hodině procvičíme protahovacím a posilovacím cvičením svoje těla od hlavy až po patu.
I domů si cvičenky odnáší naučenou sestavu „Pozdrav slunci“  verze pro seniory, kterou si cvičím po ránu doma.

Těší se na Vás Emilka Balabánová a Hanka Cecavová

V čem vám může rehabilitační cvičení pomoci?

   –   Správné držení těla, nácvik správného dýchání
   –   Bolesti zad, krční a bederní páteře
   –   Odblokování páteře
   –   Problémy s malými i velkými klouby- kotník, koleno ,rameno ,kyčel, zápěstí
   –   S léčbou inkontinence pomocí Kegelových cviků, tj. cviky na posílení pánevního dna
   –   Bolesti nohou – plosek, zborcená příčná i podélná klenba
   –   Naučíme se zapojit ochablé svaly a uvolnit přetížené svaly

Rehabilitační cvičení může pomoci ke zlepšení celkového zdravotního stavu, udržení fyzické zdatnosti, zlepšení potíží s močením, zlepšení peristaltiky, zlepšení pohyblivosti a funkčnosti kloubů do dlouhověkosti.

Cvičební pozice neměníme moc rychle, neděláme cviky hlavou dolů, žádné poskoky. Pravidelné cvičení snižuje a oddaluje vznik osteoporózy, Alzheimerovi a Parkinsonovi choroby. Hlavní důraz v hodinách je kladen na posilování břišních svalů, svalů pánevního dna, které je velmi důležité posilovat v každém věku, nejen u starších žen.

* Cvičení je vhodné pro všechny, kteří si chtějí sami utužovat své zdraví
* Cvičíme na karimatkách s malými overbally, gymbally, Fletscherovým copem – ručníkem, Thera – Bandem, ženskými činkami

A co si vzít s sebou do hodiny?
* Pohodlné legíny či kalhoty, triko, ponožky
* Ručník, pití
* Chuť stále dělat něco pro své zdraví

Těší se na vás  Eva Brůžková

 
 
TOP